Ziarah

ATTENTION : You will need to click on the title of each article to read the full post, yang mana rasa macam tergantung..

Of tasik kenyir, pokok, dan tukang kebun.

Monday, January 14, 2013

***
"Dan aku akan terus berdiri teguh, tetap pada akarnya. Mungkin goyah menggugurkan daun, tapi aku, Nawal Nafisah takkan pernah tumbang." Nawal memandang susuk di sebelahnya, "..kan?"

"Mesti! Aku percaya, sahabat aku ni kuat, cekal dan tabah!" Ain-ajmal melempar senyum.

"Sebab aku yakin kau ada, kau akan pastikan iman aku tumbuh subur, kau akan tolong aku hapuskan segala serangga perosak yang boleh rapuhkan aku dari dalam, kan?"

"InsyaAllah.. Tapi Nawal, soal iman bukan bawah kuasa aku.." Dicarik roti putih yang dia bawa dari rumah. Rezeki lebih buat ikan-ikan kelah Tasik Kenyir hari ini.

Tasik Kenyir

***

"Aku ingat kau akan selalu ada, aku lupa."Quran biru mudanya dikucup, air mata tidak tertahan lagi. "Moga aman kau di sana."



sekian cerapen (cerita amat pendek) untuk nawal dan aina. 
aherherher

4 org bernyanyi riang.:

nawal :) said...

Boleh tahan pendek cerita pendeknya (¬‿¬)"

Syaza Suraini said...

aherherherher

agak2 berapa cm?

luls.

A/p Zulkipli said...

me didn't seen tukang kebun. T_T

Syaza Suraini said...

subliminal. hahaha

 
Design by Pocket