Ziarah

ATTENTION : You will need to click on the title of each article to read the full post, yang mana rasa macam tergantung..

kasut ambe jangan dibuang.

Saturday, June 21, 2014

Segala pengalaman hidup, segala ceritera suka duka,
mahu saja dikongsikan dengan teman-teman seperjuangan di sekolah dahulu.
mahu saja diluahkan segala persoalan, segala rasa khuatir, rasa bersalah.
i wanna meet them so so badly, dan ceritakan semuanya.

tapi, kalian.. tahu? I'm still so afraid that you'd too, be among the... judges.
kerana akhirnya, environment kita, tetap berbeza.

ntah. tak tahu kalau nk cerita, nak cerita dekat siapa.
in the end, cerita-cerita, luah-meluah dengan diorang, yang at least berkongsi 'saiz' kasut yang sama,
walaupun tak kongsi kasut tu sndiri.
at least they know, a tiiiiny bit of what it's like to walk in this particular size of shoes.

daripada yang tengok kasut dari balik tingkap kaca.
atau yang sekadar tengok kita beli kasut.
atau yang sempat tengok kita pakai, sampai melecet sekalipun.

ntahlah.
kawan, sungguh, saya mahu percaya kalian tak akan mengecewakan saya andai saya ceritakan segalanya.
sungguh, saya tahu teman-teman saya bukan jenisnya suka menghukum itu dan ini.
tapi sungguh yang sedikit pasti, kalian tetap takkan faham sepenuhnya.

tapi tetap saya risau benda yang saya takut, jadi jugak.
saya tak mahu jadinya nanti, saya pinjamkan kasut saya pada kalian,
kalian cuba .
dan kalian lihat kondisinya, lusuh amat barangkali, dan kalian terus buang jauh. tinggalkan saya tak berkasut.
nak cari balik kasut tu satu hal. nak beli kasut baru satu hal.

kasut kecik ni, jumpa tepi jalan. tak bertuan. 
. . .

amende ambe merepek ni.
kbai.

0 org bernyanyi riang.:

 
Design by Pocket