Ziarah

ATTENTION : You will need to click on the title of each article to read the full post, yang mana rasa macam tergantung..

WA =)

Thursday, March 17, 2011

Salam Alaykk.
I'm currently in a place where I see everyone looks like a superhot superstar!! hahaha. sume segak2. :P even yg keje buat jalan, kje kat zoo, some random pedestrians. . . etc. ahaha. seriously.

annnnyway.
I'm very very very far away from home right now, even FB didnt believe me =.=
*but im not in NSW, im in Western Australia.. PERTH.
Allright, whenever i said im in Perth, people would react

"nak jumpa matluthfi ke?"
or something like that.

i was like... haaaaaaaa? mcm la dia sorg je duk kat perth. hahaha. but it can be true, anyway. Along suh kim salam~ *syabil din believe that guy he watches on youtube every single day (HAFAL SKRIP, I TELL U) is his brother's own best friend back in ikups.* =.= He was sooo excited bila Mak ckp Along suh g kim salam kat dia, but sorry to say lah dear brother, i don't think mak n abah nk bwk g jumpa dia, Along xde, nk sembang gapo? hahah.

aaaanyway.
I really dislike going places where they use toilet papers to wipe youuuuuuuuuurrrrrrrr............ tooshies... it's either u bring along a bottle of water (or more) for washing purpose OR look out for the nearest masjid, WHIICH, can be really tough.
hahah

talking bout masjid! haaa. kan org kata, kalo nk cari org baik2, cari kat masjid. it's true indeed.
we met one very nice guy, nama dia Christ apa tah, Christ Ayyoub kot?? (is it?), dia bagi pinjam phone charger dia, he gave us booklet pasal restoren2 halal kat sini, pusat pengajian islam, butik2 utk muslimah etc. . Mohammedan Mosque kalo x silap. n yes, SANGAT TENANG.
INFO : kat sini waktu dia sama, i mean, kalo malaysia kol 10, sini pun kol 10, tp masuk waktu awal sejam. kalau malaysia zohor kol 1.30, sini zohor 12.30.

as far as i can see, dorg ada etika kerja yg bagos.
for example : THEIR CUSTOMS AND SECURITY.
kastam dia STRICT GILA.
here's a funny (ok la, xde la funny mana) experience we had.
dorg wat keje mmg teliti gila, we cannot bring FOOD in, tp ktorg ada bawak maggi, n i have oreos, kit kat, raisins, etc in my bag. . . then nmpk la ada org kena punggah beg dorg, ada yg bawak balik alas periuk dari msia, yg mcm tikar mengkuang tu, smaller version, dorg ketuk2 menda alah tu, check ada apa2 jatuh tak, drugs ke apa kan. haha. ada yg beg berbalut2 pun dorg kena bukak gak sbb scan ada makanan kot.

n then i said "mcm mana ni? dia amek la sume?"
mak ckp "baca2 la sikit. mintak2 dia xsuruh bukak langsung, dia suh jalan je"

i WAS about to UNDERESTIMATE that, i mean, xkan la dlm keadaan mcm ni tetiba kita je dia x check. but then i reminded myself, NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF DUAA. baca la doa bg Allah permudah segala2nya kan. allahumma la sahla illa ma jaaltahu sahla~~~

guess what? WE PASSED ! we told her we brought instant noodles and she said "oh that's fine"..n then scan semua beg ...pastu dia ckp "i reckon everything's clear, you're off to go."

g amek kete sewa~ sini pagi dia sejuk. about 20deg, tapi tengahari panas. awan dia sikit kot~ n skang spring, lepas ni baru summer~ nape la x gi masa winter. hahaha. but harap2 dapat g taman2 bunga dah alang2 spring ni, i know i don't really fancy flowers, but they are pretty especially jenis tanam2 dlm taman. haha

so td da g wildlife park.. ada pakcik yg jaga tu greeted "SELAMAT PAGI".. terkejut mula2 dgr sbb xbrapa clear *slang dorg kan. ahha*
n then masa amek gamba, he said "satu, dua... GILA" hahahhaha. i have no idea sama ada dia main2 or mmg somebody taught him that. haha

btw, bila gtau ktorang dari penang, they were most likely to respond "uu, lovely".. *bunyi cengkerik. carik apa yg lovely kat penang.....*
ha, kat carpark tadi jumpa Malaysian couple, husband n wife, dia tegur abah,

"dari mana?"
"Penang."

"sama la kita.bila balik?"
"xlama, sabtu nk balik dah"
"kami pun sabtu .."

"penang blah mana?"
"km dr kepala batas"
"kami pun dr kpala batas"
"ha, kami, kawasan restoran ikan bakaq bla bla bla"

HAHA. kat Malaysia xpernah nk jumpa. haha

byk kot nk cte. anyway, tce nani slamat lahirkan anak pompuan. weeeeeeeee. haha

oh well, gtg. forgive everyone, have a very good night. salam alayk :)

P/S: I have plenty of decent souvenirs, if u guys want. xD

It ended.. FOR GOOD.

Monday, March 14, 2011

Salam Alayk.
Ya Allah pejam celik pejam celik pejam celik. PLKN ENDED SUCCESSFULLY!
Alhamdulillah.

So I thought of blogging soooo many times WHEN there was not even a single chance of access to the internet (let alone the presence of a computer), but when i got home, .... you know what i mean, it's the M word. bahah.

I'm currently waiting for our flight to a destination........................ which is about 2 MORE HOURS, n i've been waiting here SINCE 4.45 PM. BAAAAAAAAAAAAAH. PENANTIAN SATU PENYEKSAAN.

aaanyway, i met TK here! she was with her family, all ready to board the plane, but i managed to approach her for a few seconds laah. ayyo, mana sempat . rush hours, people, rush hours.

OK. BACK TO BIZ.
PLKN WAS OK. Although I lost 10kilos, i guess it shows no visible changes for syabil said "mesti akk ponteng byk kelas ni, x kurus pon." CHEEEETTT. WHAT DO U EXPECT? hahahaha. well, he did say something b4 i left for plkn ,

i QUOTE, EXACTLY LIKE WHAT HE SAID ;

"DON'T GET HERE UNTIL U GET SLIM"
sheesssssh. what a brother.


Bad thing was, we din get to do Flying Fox, it was toooo fast that the teachers said it would be dangerous. but still, we did abseiling.

Ohh. I din join WiraJaya, sad thing. My head was really dizzy (until now i din know what actually happened . xpernah dpt rasa mcm mana PENING, n yeah, duk kat plkn, sume benda yg kte x pernah experience, jadi. huuu.) the other day, and I fell down, hurt my legs... masa subuh~~ Cikgu Aini ckp "kamu xyah pergi la, kamu duduk sini. " huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu~
xdapek masak dalam hutan. what a loss.

Then we had Malam Anugerah Sukan & Kesenian, Malam Seribu Kenangan n Malam Bersama Kompeni.
Nnt la cite lanjut2.

Kat sini ada clones.
Ada klon suara, klon gaya, klon 2-2, klon lah!

Klon Najihah Zaki, style ckp, suara, 88% sama !! - Hanim.

Ha! ada sorg ni, somewhat chinese looking, he can speak in chinese, n i THOUGHT he's chinese until he said his name is.. SYAFIQ. Bila dia ckp, athirah told me he sounds like Yu, o yeah, 100% SAMA KOT. sebijik ooh. Scary.

Klon Tasha pun ada . Nama dia Fatin Anis Najwa, our ketua wirawati Bravo. but, Tasha is the sweeter version lahh. Kalau Natasha As-Sakinah kita x pernah dengar dia gelak gila gila punya kuar, this girl yg ktorg panggil JuA, ratu gelak kot. haha. Kte rasa the only time she would shut her mouth is masa tidur. ahha. spesis byk ckp, xpe2, meriah la sket.

Then we have klon Afiq Azizi. ahhaha. but but but, he's chinese, Low Jia Wei.. mula2 tengok mcm xdpt recall dia ni gaya macam sape, then tetiba teringat, "trah, that guy gaya dia mcm afiq kan?" "a'a, ada sikit". BAHAH. i was not wrong. xD Zawani ckp ada sorg lagi, Izzat kot nama dia. tp tu klon muka je la, sikit2. gaya xtau la, xpernah dpt kenal.

klon Papat! Trah yg perasan dulu, Azureen. yg paling slumber. mmg mcm papat, not the face, but how she behaves, reminds me of Papat. NO NO, i think it's a combination of Zun n Papat. (when i told trah this, she laughed out loud, that's what u wud do if u imagine Papat n Zun combine as a single person. ahhahah)

aish. byk lagi nk cite. soon to come, with photos kalo rajin.

Anyway, duk kat plkn mmg x tau dunia luar kalau xde sape bagitau, or kalo x log in fb.

Well, doakan we'll have a safe journey, pergi n balik. Im currently SITTING ON THE FLOOR kat terminal ni ha, blogging.

Result dah dekat, anyway.


 
Design by Pocket