Ziarah

ATTENTION : You will need to click on the title of each article to read the full post, yang mana rasa macam tergantung..

BIRTHDAY LAGI!

Friday, January 30, 2009

Salam'Alayykk!!

Alhamdulillah, hari ni sorang lagi sahabat irshadians, FATIN FARHANA BINTI NORDIN dah jadi lebih tua!!! older means, wiser la ek! :D
may Allah bless u!
be a better muslimah towards da future kayh!
n igt, setahun usia menginjak, setahun kita mendekati mati.
moga panjang umo!!

n ur cake, SEDAAPP. ahaha. :D a friend from SMKDHAS tanya, "hampa kat sini, kalau birthday sapa2, mmg semua org sambut ka?" "yup." :)

tcer suh masuk debate. n we were like "WHHHAATT??" XMO LAHH..
"arahan tcer lela okkk"
thanks tcer, for the "good" news. huhu.

got new classmates!! n DIYANA salah sorannnggg... an old frieennnddd.. suke suke. :D
but Bila x dtg ari ni...lain je rasa. baru sehari. camne la ek, another 2 years.
huhuhu. Billaaa.. :D

class was really mcm tongkang pecah. commotions here n there. sini sembang sana gelak. huhu.

mse usrah plak, still ramai bersembang. talked to Ustazah Alawiyah bout our plan next friday. Dpt green light! yeay yeay yeay!!
n utarakan pasal BADAR irshad.. ktorang nk hidupkan kmbali BADAR skool nih. so, ustazah mintak ktorang panggey lagi f4 yg berminat.. (; usahakan. sekola ni sumer under student. cikgu sekadar penasihat. o.O
tp blaja memimpin kannn. :)

ape plan 4 next friday?? ade laaaahh. :D

b4 balik, sembang2 ngan Syafa. (kwn2 baru - Aufa, Syafa, Wafa. haha. 3Fas)

ha, Quote of the day,
tcer jamie: have u done ur journal writing on Gaza? Syaza? U? Done?
syaza: yup..
tcer jamie: syaza always know. cuz syaza rhymes with Gaza.

"-_-
ahaha. :D

k. wassalam.

BADAR

Thursday, January 29, 2009

Salam'alayk!
Hari ni ana kmbali blur seperti biasa. segala yang diajar ana kurang paham.
nak terang kat orang pon ana xreti. ahah.

so; ok. highlight!
Wafa mentioned our school's BADAR.

ada tu memang ada, BUT,
apa yg BADAR da pnah buat erk?

*bunyi cengkerik*
er.. usrah tetiap minggu?
*bunyi angin*
er.. wadaie?
*bunyi cengkerik lagi dan lagi*

xbanyak. SERIOUSLY! Sekola agama, but x aktif. agak mengecewakan; no, REALLY FRUSTRATING.

since wafa mentioned it, ayoohh!! kembalikan semangat islam dalm diri irshadianz!!
ayuuuhh!!!~~
semangat! semangat!!

dgn segala yg dah berlaku skang nih.....
bak kata amal,
irshad semakin goyah, tunggu masa je nk runtuh.
u will need a very high commitment nk biar irshad bertahan.

so, haiya binaa!!
ISLAM ITU AD-DIN!!
ehem, DO IT NOW!!
er.
cukup kuatkah ana?

*cengkerik smbong melodi*

tanggungjawab yang sangat berat; tp harus disegerakan~

teringat zaman2 ukht amirah, ukht atikah.. ukht solehah.
generasi solehah je sumer... panggil Ukht lagi. skang ni, panggey akak pon da trasa tua. haish..
sayangnye, drang dah f5 mse ktorang f1.
:((
 
Design by Pocket