Ziarah

ATTENTION : You will need to click on the title of each article to read the full post, yang mana rasa macam tergantung..

Random updates. bleehh.

Tuesday, May 24, 2011


Assalamualaikum. Do I need to say more? Ce tengok gambo ni~ u'll know what i mean~
ok2. maghrib td, syabil mengaji dgn mak. but what caught my attention was,,,,
he was using an ipad app.... a virtual quran.
like, WHAT? huuu.
thanks to muslimin n muslimat yg terlibat dlm penghasilan such application.
teknologi mesti dikuasai. jangan disalah guna.


Anyway, alhamdulillah, lulus test JPJ..
...
the day before : ajak syabil ronda taman alamanda, dia naik motor baru, den naik motor kapcai. then lps setengah jam, last round, tetiba nk praktis break and he was tailing me, and yeah, u know it, dia jatuh . eksiden. bahaha. agak saspen sbb esoknya dia exam, n kalo sakit tangan cmne nk buat kan. but he acted so manly and only cared bout the bike.

"AKAK NI! main berenti je! tengok apa jadi! brek patah. tu, raga bengkok. xleh start! dah la abah baru servis je! kalau abah tanya, abah marah, salah akak ha. akak yg break tiba2. akk cakap sendiri kat abah." mak aih. budak ni membebel kalah mak nenek.
so to play fair, we both tolak motor masing2 balik umah. lupa nk gitau abah pasal motor tu,

so todayyy. abah ckp "sape bagi rosak motor tu?" . eheh. ehe. eheh.. lari. sorok. wat x reti. xD. anyway syabil sori lah for the cuts n bruises. x)

Syabil, his thoughts sgt matang at times.

masa tengah tengok tv, tiba2 dia ckp "..byk betul org yang tak pakai tudung.. kat tv"
"er. nape tetibe ckp cmtu?"
"tak tutuup aurat lah. adik pun tak tau nk buat apa. "

woah . woah . hahah .

i have to admit i am surrounded by extremely bright children of the future, kids yg ada pegangan agama, insyaAllah, my little brothers n my cousins, LITTLE cousins.

Syafiq. Down Syndrome. But he actually said "Astaghfirullah hal azim" bila tengok bencana2 when i usually keep silent.
He reminds me of death, often. He's very diligent, no doubt.

Syabil. Budak mulut becok ni bukan sebarang becok. hahaha. He dares to question the conformity. "kenapa kena macam ni, bukan macam tu?" is his type of question.. and usually followed by new ideas mcm "nape x buat mcm sekian sekian je.. kan senang"

Damia.. and her sisters, Diana n Dina. Iman too... not forgetting Udin, Ikmal, Sofwan n Mairakk.... ya ALLAH, kak aja doakan korg membesar jd org yg hebat utk agama.

anyway.. check this out.



Im putting up an online design service. Nak design apa? Button badge? Buntings or Banners? Invitation cards? etc. u name it. (note that i only design, i don't do printing)


the price? it's up to you!!
You tell me how you want it, i design it for you. contact me for more deta.............ils....


OH. LUPA NK CKP.
I M ONLY BLUFFING.
ANGAN2.
SY TAK RAJIN.
DESIGN HNY IKUT MOOD N
KALAU KHIDMAT BENAR2 DIPERLUKAN..
AHHAHAHA
kerja2 khidmat masyarakat. hahah

NI NAMANYA XDE KEJE..

oh umat islam masih lagi bermasalah, sy masih nk bersuka ria. astaghfirullah.

new life is about to begin.

Sunday, May 22, 2011

Assalamualaikum wbt.

"Mereka mula bertebaran di bumi Allah." - Afiq


indeed, everybody's posting apologies and asking for wishes and prayers for them to start their new lives.

It's kinda weird eyh. One minute you were there ... the next minute you are here.

Due to the wide fields of tertiary educations, we are separating, no doubt. tu baru bidang2 ilmu yg manusia asingkan, belum campur ilmu Allah yang teramat luas. huu.

New life . is . about . to . begin .

May everything be just fine.

Everyone, selamat maju jaya. Doa sahabat untuk sahabat. Jaga hati.

kalau nk diceritakan segala kenangan, blogger kluar pop up "exceeds limitation".. haha.

pahit manis masam masin semua ada. Dari perangai teramat kebudak2an, yg bila difikir balik ya rabbi ya salam, mmg memalukan and wished for an undo button .. but then again, those were the things that made my school life colourful..

sampai perangai konon matang. haha.

teringat status lama.

"People that don't know me thinks I'm shy but people who know me WISH I were.. yeah, I'm shy at first, but once you get to know me, I won't shut up!"

and my friends agreed to it. kan kan kan. i can look soo serious at times that some people don't dare approaching. Well, that's their loss (or luck?!!) ..
though, some acquaintances do tell me that i look joyful and somewhat easy to talk to.

U CAN NEVER EXPECT THINGS.

I'm preparing myself for the busy days. . . apa2pun, doakan yg terbaik.

oh n yeah, kawan2, doakan sy dapat lulus test jpj dgn cemerlang. terima kasih.

n jemput datang rumah 26/5~ =)

 
Design by Pocket